19. august 2013

Sesongen er i gang!

Bildet er fra en treningstur til Skykulå, 906moh tidligere i sommer

Etter en spesiell sommer og vår med mye treningsavbrudd er jeg endelig skikkelig i gang. (Skader, sykdom, ferie og min kjære mors bortgang har krevd sitt). 

Har hatt mange gode treningsøkter i mellom, men liten kontinuitet og begrenset med løping i vår - men siste uken var bra. Flere gode sykkel og løpeøkter, samt årets første triathlonkonkurranse på søndag: Liten, artig, lokal sprintkonkurranse - totalt 30min konkurransetid. En slik konkurranse sier ikke allverden, men jeg fikk de svarene jeg var ute etter: Grei svømming, fin sykling (syklet med opp til delt 2. plass) og løping som forventet - det går ikke fort, men jeg tapte ikke så mye).

Har nå løpt noenlunde jevnt hele sommeren, fulgt en opptrappingsplan, hvor bla. flere langturer er inkludert, den siste 2timers turen på torsdag. Nå, 3 uker før IM Wales vil jeg begrense lengden, men kjøre noe terskel slik at jeg også får opp farten. Er enda litt tid igjen.
- Syklingen sitter, enten det dreier seg om langtur (hadde er sterkt kupert tur på 265km for et par uker siden), eller det er kortere (oppløftende fellestrening forrige uke - i variert terreng er det få som holder meg...)

Dermed er jeg begrenset optimist foran IM Wales, nå gjeder det å få til 3 fornuftige uker mot slutten - formspissing, fokus på løping  -  og nok hvile mot slutten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar