25. juli 2015

Trening i ferien

I år har jeg hatt 4 ukers sommerferie. To uker med min kjære på Samos (bildet), en liten uke hjemme før jeg fikk en uke i ørkenen, Anafora i Egypt.
Trening har ikke vært i fokus, har allikevel blitt mer enn jeg hadde forventet:
På Samos hadde vi sykler, som ble brukt til daglige turer (kona hadde el-sykkel, dermed hang hun stort sett med oppover de lange bakkene) - hadde også noen egne treningsturer i de lange bakkene. Fikk jevnlige løpeturer - og med basseng og hav ble det mye svømming til meg å være.
Hjemme fikk jeg noen gode, intense sykkelturer og løpeøkter.
I Egypt ble det mer svømming, noen korte løpeturer - men ingen sykkel.
Dermed har jeg i denne 4-ukers perioden hatt ca 30t sykling, 10t løping og ca 12t svømming.
Har dermed fått tatt igjen for vinterens manglende svømmetrening samt holdt løpingen og syklingen noenlunde vedlike.
Nå trengs det litt spissing mot Axtri 15 august - sykling i bakker, løping i terreng og svømming i våtdrakt. Og ikke minst tilpasning til lavere temperaturer: På Samos var det gjerne 35, i Egypt over 40 i luften og VARMT i vannet - noe helt annet enn isvann i Aurlandsfjorden og temperaturen jeg kan vente meg i 1300m høyde over Aurlandsfjellet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar