30. mars 2009

Vinter på flere måter


Jeg er klar for vår og varme nå – og trives dårlig med at vinteren klorer seg fast
  1. Bakken lå hvit et par morgener, den kalde vinden ulte. Var krevende å komme meg opp i sykkeltøyet og på vei til jobb. (Helt greit når jeg først er i gang).
  2. På svømmetreningen mandag stemte lite; mye kav og kraftbruk – lite fart. Vinterkveld...
  3. I helgen dro vi opp på hytta. Masse snø, og det lavet ned hele lørdagen. Etter et par timer i trekket kjørte jeg ned i Ørsdalen (ned en lang bakke, så er jeg kun 80moh og har normalt gode løpeforhold selv om det ligger en meter snø i høyden). Det sluddet det hele tiden, som såvidt la seg og gjorde bakken våt og ujevn. Og det var såvidt jeg kom meg opp bakkene igjen – er ikke så ofte det er brøytebil på disse trakter...



Ukens trening:


Mandag syklet jeg hardt til jobb, om Kvernaland. Rolig, korteste vei hjem (1t45min totalt). Svømmingen har jeg nevnt, 1 t.

Tirsdag syklet jeg rolig til/fra jobb 1t30min. 1 times løp på kvelden, derav 30min i hardt tempo. Merket jeg var sliten, og passet på å ikke presse for hardt..

Onsdag syklet jeg svært rolig til/fra jobb, 1t30min. Trengte en god hviledag.

Syklet også svært rolig i kraftig medvind til jobb torsdag. Men på hjemturen gjorde jeg en vri: Ville sjekke løypa til noen treningstriathlon vi planlegger, og syklet løypa. Fra jobb til Gandal, og deretter drøyt 20km til Undheim – i en vanvittig kraftig motvind. Og jeg syklet på fixie, slet dermed i tungt gir. Men det gikk fort fra Undheim og hjem i stort sett medvind.Totalt over 2 ½ time sykkel. På kvelden løp jeg litt intervaller i motbakke – ikke for mye og ikke for hardt. Under en time totaltid.

Fredag var igjen hviledag – 1t30min sykkel rolig til/fra jobb

Lørdag ble det 2t10min løp.

Søndagen ble det bare å renne i skitrekket. Nydelig med 40cm puddersnø....Kjennes selvsagt i beina, men ikke noe jeg skriver opp som trening

.

Totalt blir det 1t svøm, nesten 8 sykkel og 4t løp = 13timer

- Er klar for noen rolige dager i starten på neste uke.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar