19. desember 2010

Svøm, sykkel og syk


Bildet er fra tidligere i høst, denne helgen kom jeg meg ikke ut.


Uken begynte bra; Mye bra kvalitetstrening på sykkel til/fra jobb de første dagene og fin svømmeøkt på på mandag - mot slutten av uken merket jeg sår hals og litt feber - ble dermed ikke trening i helgen. Er fortsatt ikke helt bra nå, søndag kveld.
Er ellers forsiktig optimist ang akillesskaden. Fikk ikke løpt i uken, men 2 runder god behandling, hard eksentrisk trening og oppmykingsøvelser gjør godt, tror jeg snart kan begynne å løpe igjen.

Nå er det viktigste å bli frisk, så får jeg se hvor mye trening det blir - er nok begrenset med tid til slikt rett før jul. Heldigvis har jeg nesten 2 mils sykkeltur til jobb!

Ukens trening:
Mandag styrketråkk til jobb på sykkel, tok omveien rundt Kvernaland, terskel hjem.
- Og en time svømming på kvelden.
Tirsdag rolig sykkel til jobb, kortintervall (stort sett i motbakke) hjem. Styrke på kvelden.
Onsdag tok jeg det rolig til/fra jobb.
Torsdag var det spinnglatt og snøvær, syklet hardt til/fra jobb (varierende hvor det var mulig å virkelig trå til.) Styrketren på kvelden.
Fredag ble det også sykkel til/fra jobb, men merket feberen på morgenen, og tok det rolig.
Lørdag og søndag ingen trening - men fikk tatt noen styrke/stabiliseringøvelser.

Oppsummert blir det 8t sykkel, 1t svøm og 1-2 styrke = 10 timer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar