29. desember 2010

Vareopptelling


Blir mye trening og viktige konkurranser på landeveissykkelen - min flotte Wilier Imperiale med topp hjul fra Sykkelzentrum.


4 sykler, 10 hjulsett, 13 par joggesko...
Tror jeg stopper der - har det utstyret jeg trenger.
Ved årsskiftet gjør man gjerne opp status, tror jeg heller konsentrerer meg om idrettslige mål.

Måloppnåelse 2010:
Hovedmålet var å kvalifisere meg for VM i mai, under IM Lanzarote: Oppnådd - med pers på svømmedelen og svært sterk sykling ble jeg nr 5 i klassen og direkte kvalifisert, svakere løp pga skader gjorde at jeg ikke oppnådde det andre målet om å komme på pallen.
Mål 2: Vinne TR-Oslo sammen med Styrbjørn/SPINN-laget: Ikke oppnådd, fikk krampe slik at jeg måtte slippe (gjorde jobben de første 180km) - og laget ble nr 3.
Mål 3: Bestenotering under VM på Hawaii: Ikke oppnådd, igjen ødela skade slik at jeg ikke fikk løpt skikkelig etter fantastisk sykling.
Og sist men ikke minst, ha det gøy: Oppnådd.
- Med de to viktigste oppnådd er jeg fornøyd - og har godt rom for forbedring.

Mål 2011:
Etter 3 år på rad med fokus på de internasjonale Ironman, og kvalifisering til VM (Tror jeg er eneste nordmann som har kvalifisert meg direkte 3 år på rad) blir neste år anderledes, norske stevner får hovedfokus. Og så har jeg allerede lagt ned mye arbeid for å bli skadefri - behandling og spesialtøvinger, samt tilpasset trening skal forhåpentlig gjøre meg klar til å løpe skikkelig utover høsten.
- Tr-Oslo blir viktig, nå skal jeg taue laget de siste motbakkene opp til seier. Den flotte Wilier Imperiale sykkelen med Stella Azurra-hjulene fra Sykkelzentrum blir viktige komponenter her. Blir derfor mer trening på landeveissykkelen, og mer vektlegging på sykkel-trening.
- Viktigste triathlon blir Norseman, målet er å kommme inn på topp 10, helst blandt de 5 beste. (Og selvsagt ikke bli slått av noen jevnaldrende.)
- Vil også få med meg andre sykkel og triathon-konkurranser, gleder meg allerede til Trollveggen triathlon.

Det viktigste er selvsagt å fortsatt ha det gøy, og drive idretten i harmoni med familien og jobben, samt bli Norges sprekeste bestefar!
- Hva høres best ut, bestefar eller farfar?



Published with Blogger-droid v1.6.4

2 kommentarer:

  1. Norges sprækaste bestefar - det høyrest heilt knall ut!!! Ein knakande god tittel!:-) Bestefar hell ikkje - spræk det æ du uansett!! (Å, eg æ enig - eg ser allerede veldig fram te Trollveggen Triathlon! :-) Lykke te - i året som kjæm!

    SvarSlett