9. september 2012

Flott sesongavslutning

I dag, søndag, gikk sesongens siste sykkelritt "Scanarittet" på snaue 60km fellesstart med et par ordentlige bakker. Med 200 deltakere og en vekt som viser litt for mye hadde jeg ikke store forhåpninger om å henge med i stigningene.
- Det gikk kjempebra, trengte ikke å kjøre max i første lange bakke - og da var det kun ca 20mann igjen. Litt tyngre inn den neste lange og bratte, men hang så vidt med, og da var vi 15. Men det kostet, feilberegnet en sving og hadde lite ekstra krefter, dermed måtte jeg slippe. Og etter et par mil alene i motvinden ble jeg tatt igjen av et støre felt bak, som jeg kjørte greit med inn. Uansett, det gikk bedre enn forventet, totalplass 15 og som i de andre konkurransene jeg har fullført i år, foran de andre på min alder :-) Og med kjempeflott sommervær ble det en topp dag ute, inkl de drøye 40km til/fra rittet.

Dette var sesongens siste konkurranse. Tankene går framover, er mulig med en topp sesong til neste år: Syklingen og svømmingen har gått bra i år (minst like bra som før), og jeg har jevn framgang på løpingen, logger jevnt 2-3 løpeøkter i uken uten skadetegn.

Ukens trening:
Man 1t20min løp, bakkeintervaller + noe langkjør.
Tir nesten 2t hard sykling på racersykkel
Ons nesten 2t sykling og 50min roliig løp.
Fre roliig sykkel til/fra jobb
Lør løp bakkeintervall
Søn 1.25t hardt sykkelritt, og samme mengde rolig sykling.
Totalt: ca 8t sykkel og 3t løp - mye med høy intensitet, en flott treningsuke.
- Jeg dropper svømmetrening til oktober, litt verk i en skulder - og ikke motivert. På denne tiden av året går treningen mer etter innfallsmetoden :-)

Og forøvrig har vi kjøpt ny seilbåt - hvor det er plass til sykkel, og dusj  etter endt økt :-)
Denne båten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar