5. mai 2013

Egentlig så går det bra

Var skikkelig deppa da jeg ble syk igjen mandag - nå holder det!  Ble raskt bra igjen, men tok det ekstra rolig, først torsdag prøvde jeg meg på en 40min løpetur, det gikk helt fint. Lørdag ble det ny løpetur på 45min, og i dag ordentlig langtur - 150km. Første halvdel var på racer med Anders, noe ujevnt tempo (høyt i bakkene, roligere ellers), deretter en rask tur hjemom for å skifte til tri-sykkelen, hvor jeg holdt jevnt, hardt tempo i kupert terreng. Nydelig, hard tur i fint vårvær. Og jeg er fortsatt frisk :-)

Med all denne sykdommen og skadene kan en jo lure på formen. Tross alle avbrekkene har jeg hatt mange solide sykkeløkter gjennom vinterhalvåret, og det føles bra på sykkelen. Fikk et lite svar på første delen av langturen; vi er normalt ganske jevne, men i dag (første gang vi sykler sammen i år) gikk det lett, jeg suste i fra når jeg brukte krefter:-). Og jeg holdt distansen bra, tross høy gjennomsnittsfart var det krefter igjen etter 5 timer. (Ikke vær redd for lagtempoen Jan Morten, det blir ikke lett å holde hjulet mitt hvis jeg trør til for fullt.)

Så sykkelformen er bra, nå gjenstår det bare å få ferdigbehandlet achilles og få trent løping. Og jeg bør nok svømme noe før konkurransene begynner... Med årets hovedmål 8 september har jeg godt tid.

1 kommentar:

  1. Tross avbrekk, veit nok du høtt som skø te, for å komme raskt i form att... Og god erfaring med kva som krevs når det æ litt kjipe periodar!! Eg bli inspirert av å lese og fær tru på framgang, trass litt jevn motgang! :-)

    SvarSlett