12. mai 2013

Fort på sykkel - og frisk!


Etter måneder med av-og-på sykdom er det godt å merke en kropp som fungerer, og det går fort! Var med på treningstri (kun sykkeldelen) på tirsdag, hvor de 45km gikk raskere enn noen gang tidligere. Vinterens mange timer på sykkelen gir resultater, selv om treningen i vår har vært mer begrenset. Ellers ble familie&sosiale aktiviteter prioritert i helgen, ble derfor ikke så mange treningstimer - men en bra uke med 3 kvalitets sykkeløkter. Det går framover med achilles, og nå har jeg god tid til å bli helt bra, derfor fortsatt lite løping. Svømmingen tar jeg skikkelig opp når det blir varmt nok ute.

Ukens trening:
- Mandag 30min rolig løp
- Tirsdag rolig sykkel til/fra jobb + rolig sykkel til/fra treningstri og 45km tempo.
- Onsdag rolig sykkel til/fra jobb
- Torsdag 30min rolig løp
- Fredag 5*7min bakkeintervall sykkel til jobb (tungt gir - fixie), terskel drag på hjemvei.
- Søndag 1t50 sykkel hardt tempo i kupert terreng. 30min rolig løp.

Totalt 1.5t løp og 9.5t sykkel = 11t + noe styrketren for armene.

(Bildet er fra i fjor - men tempodrakten og sykkelen er den samme jeg bruker nå.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar