4. mai 2013

Jeg har gitt opp - ingen IM France

Årets store mål har vært en topp-plassering (i min klasse) i IM France, Nice 23. juni.
Mye sykdom + skader fra februar og utover (det siste er en ny omgang hals/feber man-ons denne uken) gjør at jeg trekker meg. Med noen topp treningsuker framover kunne jeg kommet meg opp på et bra nivå, men er usikker på om kroppen ville hatt godt av det, og tålt hard trening samt en beinhard konkurranse. (Jeg deltar aldri i en IM bare for å fullføre). Har blitt usikker - har jeg en underliggende virus?   Tviler egentlig på det, men kroppen skal få den tid den trenger for å ta seg inn.

Tror bare jeg trenger litt mer tid - helt til 8. september: IM Wales blir dermed sesongens store mål. Selv om det er kaldere der enn jeg liker, skal det være en flott konkurranse, hvor både syklingen og løpingen er preget av masse bakker opp og ned, ser at sykkeltidene på de 180km ligger rundt halvtimen lenger enn i raske løyper - det kan jeg like :-)

2 kommentarer:

  1. Kjedelig Alfred, men utrolig godt å høre at du har en ny plan og et nytt mål for sesongen. Håper du snart er i form :) bare noen uker til årets første lagtempo :)

    SvarSlett
  2. Det er dumt at alt ikke gikk etter planen. Men det var smart å være realist. Håper alt vil gå bedre fremover.
    Mvh
    Halvard

    SvarSlett