2. juli 2013

Et halvår - uten triathlon

Det ville seg ikke 1. halvår 2013. Startet bra, i slutten av januar var jeg i god rute. Deretter gikk det slag i slag:
- Langdryg influensa, som blusset opp igjen flere ganger (eller var det ny sykdom). Selv om jeg har vært ekstra forsiktig med trening etter sykdom og søvn, har jeg hatt 5 omganger - mer enn et normalt 10-år.
- Krevende jobb med mye reising. Stort sett korte turer med lange kvelder og lite tid til trening.
- Og en kranglet achilles som blusset opp i en sykdomsperiode.

Innimellom har det blitt en del trening.
- På sykkelen går det fort. Her har jeg fått trene rimelig bra, og har vært med på et par ritt som viser bra form.
- Har ikke vært så mye i vannet, har gått måneder uten. Man har nå begynt ute, og på min "faste strekning" ser jeg at jeg ikke ligger så langt etter. Vil være på mitt gamle beste i september når det gjelder.
- Løpingen er preget av achillesproblemene. Fikk løpt godt i vinter, mer begrenset på våren, er nå igang med opptrapping. Er den store spenningen framover.

Juli vil bli mye ferie, Egypt i morgen (med mulighet for løping og kanskje noe svømming), 2 uker seilferie senere. Da får svømmingen prioritet + noe løping, og et par sykkelturer på den sammenleggbare sykkelen.

Med god august skal jeg være klar for IM Wales 8 september. Med en vanvittig kupert og svinget sykkelløype skal jeg bite fra meg, og da løpingen også har bakker vil løpet passe meg bra. Jeg må være optimist.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar