12. september 2010

Endelig noen lyspunkter


Fra Scanarittet, jeg til høyre, Sven Bjarte framme i midten med noe "dødlast" bak.

Ikke misforstå, jeg har mange lyspunkter i livet mitt - men denne bloggen handler om idretten.
Etter to uker med sykdom har jeg nå hatt en fin og tøff treningsuke. Har iblandt hatt stive bein, men det løsnet i dag (søndag) da jeg var med på sykkelritt, 55km i svært kupert terreng. Ca 200deltakere (i racergruppen), og jeg var med langt framme: 4 stk var sterkere opp den lange bakken, og vi var 4 like bak. Dessverre var 2 "dødlast", bidro ikke til å holde farten oppe, så vi ble tatt igjen på flatene av en 8 manns-gruppe som samarbeidet bra. Jeg prøvde meg da vi var 3 som fikk en luke etter den bratteste bakken, men gruppen kom, og vi kjørte samlet inn. Delt 4-plass blir fasiten. Sykkelformen er på plass!

Et annet treniningsmessig høydepunkt var lørdagens langsvøm oppsamlingsheat, vi var 4 stk som svømte 6km ute (Limavatnet + Edlandsvatnet) skikkelig surt høstvær. Det gikk ikke så veldig fort, men greide å holde OK teknikk og øke farten mot slutten.

Løpingen er bekymringen: Div småskader gjør at det kun ble 2 turer - det gikk dog fort på bakkeintervall lørdag.

Ukens trening i tall:
Man rolig sykkel til jobb, terskel/styrketråkk (fixie om kverneland) hjem. Om kvelden 1t15 min svømming.
Tirsdag terskel o/kvernaleand (lett gir) til jobb, rolig hjem. Deretter 1.40 løp langtur, Edlandsheia. Tungt i starten, men løsnet litt. (Litt vondt i akilles)
Torsdag rolig sykkel til jobb, terskel hjem – tunge bein.
Fredag rolig sykkel til jobb. Omvei hjem, inkl 2*20min terskel og 30min på trisykkel.
Lørdag langsvøm, 6000m, 2timer. Løp , 6min intervaller i slak motbakke. Gikk fint, bra fart, litt vondt i achilles.
Søndag over 100km og 3 1/2 time sykkel (lang og kupert vei hjem).

11.30t sykkel, 3.15svøm, 2.30 løp = over 17 timer, og mye hardt. Allikevel føles kroppen lett og fin - klar for mer hardkjør neste uke!

2 kommentarer:

  1. Kjekt å være på bildet i bloggen din, hadde vi vært 3syklister av ditt kaliber så hadde det holdt helt inn!

    Lykke til på Hawaii!

    Helsing
    Svein Bjarte

    SvarSlett
  2. Og hadde vi vært 2 syklister av ditt kaliber den første bakken Svein Bjarte - så hadde det ikke vært behov for en innhenting senere....

    SvarSlett