12. mars 2011

Kong vinter slår tilbake


I midten av uken ble det kaldere og begynte å snø, nå ligger det 15cm hjemme. Ny omgang brøyting og dårligere løpeforhold. Heldigvis brøytes veiene, og jeg skal heller ikke langt nedover før snømengden er helt minimal.
I dag lørdag ble det 4.5time på fixien - og helt ute ved kysten (se bilde) var det helt bart. Solen varmet, og det nesten helt vindstille - fantastisk tur sammen med Jone (Ellingsen).

Har hatt en fin treningsuke, tøffe økter tirsdag, torsdag og delvis lørdag) - i tillegg til svømmingen. Merket stive bein mot slutten av uka, selv om tempoet ikke var høyt, kjentes lørdagens sykkeltur. Det er jo en del mer slitsomt med fixie; stadig skifting av kadens, tungt oppover og ikke et sekunds hvile - gjør at "5 timers-følelsen" av litt tunge bein kommer allerede etter 3 timer.

Ukens trening:
- Mandag rolig sykkel til/fra jobb + 1t svømmming om kvelden.
- Tirsdag terskeltempo (litt korte intervaller i lett gir) til jobb, rolig hjem(men med litt styrketråkk). Tøff løpeøkt om kvelden, 12 + 4+3+2 min intervall, de korte i motbakke - 1 t. totalt. Kjente jeg var sliten da jeg startet - og enda slitnere etterpå.
- Onsdag rolig sykkel til/fra jobb.
- Torsdag rolig sykkel til jobb, terskel/styrketråkk (om Kvernaland) hjem.
- Fredag 1t svømming.
- Lørdag 4.30 sykkel langtur fixie (langt mer slitsomt enn sykkel m/gir)
- Søndag 40 min løp + nesten 2t fottur m/sekk

Totalt 11t sykkel, 2t svøm, 1.40 løp og 2t fottur m/sekk = God uke med både flotte intensive økter og stort volum = over 16t.

Blir langt mindre volum til uka, får kun 2 dager med sykkel til jobb og mye reising - tror allikevel jeg skal få gode kvalitetsøkter. Og etter mange 15-timers treningsuker skader det ikke med litt mindre volum nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar