24. juli 2011

Den dypeste fortvilelse - og håp

Vi er lamslått og fortvilet over ondskapen som har rammet oss. Våre tanker og bønner går til familiene som er rammet og spesielt ungdommene som opplevde noen grusomme timer.
Nå håper jeg at vi unngår at dette fører til ytterligere vold og hat mot hele grupper av mennesker.
Store kontraster, dagen før fikk jeg være sammen med biskop Thomas fra Egypt (bildet), en uredd leder og talsmann for de undertrykte kopterene i Egypt. Han har selv vært drapstruet og sto øverst på militante muslimers drapsliste. Og det er vanskelige tider i Egypt nå. Allikevel greier han å formidle håp og omtanke til alle - lever virkelig etter ordene 'du skal elske din fiende'.
Det finnes håp selv i det dypeste mørke.

Er selvsagt helt uvesentlig nå, men noen av dere er interessert i hvordan jeg trener nå, tredje siste uken før Norseman:
Man 3,5t sykkel med flere harde klatringer.
Ons 1,45t sykkel (fixie) også med røffe klatringer og høy intensitet.
Tor en time svømming ute.
Fre løp opp til Gaustatoppen i vått og ufyselig kaldt vær. Måtte stoppe flere ganger og speide etter merkingen, var ikke forhold jeg ville gå meg bort i. 45min opp, og sikkert det samme ned.
Lør 1,30sykkel i lettkupert terreng (som blir ganske tungt med fixie).
Totalt nesten 9timer med mye høy intensitet, 1,5t løp,1t svøm og over 6 på sykkel.
Kjører fortsatt ganske tøft, vil også ha noen harde nøkkeøkter til uken. Dette siden jeg nå har gjort det anderledes enn vanlig, har ikke hatt en ekstrem treningsperiode 6-4 uker før konkurransen.
Published with Blogger-droid v1.7.2

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar