22. juli 2012

Fiasko sesong og fiasko norsk sommer


Jeg vil tilbake til Italia, med sol, varme, fantastisk natur og flotte landsbyer!

Og den kalde sommeren her hjemme henger sansynligvis sammen med gårsdagens DNF under NM langdistanse triathlon: Med bare 10 grader i vann (og på land) ble svømmingen erstattet av en ekstrarunde løp før syklingen. En rask løpetur + 90km på sykkel i en helt flat løype i kulden gjorde ikke godt for min hofte og legg, allerede i starten av den avsluttende halvmarathon merket jeg at det ikke fungerte - haltende løping og vond legg. Den gamle skaden? Jeg vet ikke - men å halte av gårde mens en er redd for å få beina ødelagt er ikke gøy, det er langt viktigere å bli 100% bra i beina enn å få en NM-medalje i Master II. Forhåpentligvis var det bare noe forbigående stivhet som er bra igjen til uken.

Nå er det viktigste å kjøre et fornuftig opplegg for beina som skal gi 100% løpefunksjon om 11måneder - det blir det neste løpet som betyr noe. Vil nok også slenge meg med på lokale sykkelløp i høst, og kanskje 1-2 lokale triathlon hvis alt kjennes OK ut. 

Ellers besto treningsuken av 4dager sykkel til/fra jobb(variert tempo, hovedsakeliig rolig) og 1t løping (kortintervaller), samt noe styrketren og yoga. Med konkurransen ble det ca 8.5t sykkel og 1.5t løp = 10timer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar