23. desember 2012

Julestatus

Tenkte jeg skulle være litt tidlig ute, legger dermed ut status nå, i stedet for ved nyttår. Passer tidsmessig ganske bra, er akkurat 6mnd til IM France, den viktigste konkurransen i 2013.
- Resultatene for 2012 hopper jeg over, er triveligere å se framover.
- På sykkelen er jeg i god rute, var sterk i konkurransene i 2012, og har fått trent bra på sykkel hele høsten. Siste økt var på konkurransesykkelen i dag, en time i sterk storm....
- Svømming? Har nesten ikke vært i vannet siden IM Lanzarote i mai. (Der gikk det derimot svært raskt til meg å være.) Tror at med å starte svømmingen på nyåret, jevn trening og fortsette med det enkle (ligge rolig og flatt i vannet og la armene gå + noe trening med strikker) vil jeg være omtrent tilbake.
- Løpingen har vært min svakhet de siste årene - skader har gjort at treningsgrunnlaget har blitt for lite. Nå har jeg gjort flere endringer, slik at jeg kan holde meg skadefri, og har fått løpt relativt regelmessig. Vil aldri nå opp til gamle høyder, men tror jeg ikke trenger være så veldig langt bak. Jeg starter mitt gamle suksessprogram om et par måneder.
- Konklusjon: Med 6 måneder igjen til IM France er det fortsatt åpent, men ingenting tilsier at jeg ikke kan bli god nok til en pallplass i aldersgruppen min.

Det viktigste går på å få tid til å trene, 2012 har vært ekstra trave jobbmessig, med mye småreiser. Jeg har samme jobben, med det ligger ann til ørlite bedre m.h.t. reisevirksomhet - dessuten har jeg masse feriedager tilgode...

Siste uke ble rimelig bra treningsmessig, på tross av juleforberedelser og ny jobbreise:
- Mandag 1.20 sykkel rolig til jobb, 2.30 hard sykkel, bakker, hjem.
- Tirsdag rolig sykkel til/fra jobb. 45min løp på kvelden.
- Onsdag 1.30 sykkel (intervaller) til jobb, terskel hjem.
- Fredag 1t hard sykkel til jobb, 1.20 m/mye terskel hjem
- Søndag 1t sykkel (trisykkel, sterk storm og lett snø - artig opplevelse), 40min bakkeintervall løp
Totalt over 11t sykkel og nesten 1.5 løp - mye med høy kvalitet.

Nå blir det en friuke (fra jobb), med mye mat, familie og forhåpentlig trening, før jeg ser framover til et nytt år   hvor jeg deltar litt mer på fellestreningene / svømming + at jeg skjerper meg i matveien. Høsten har tatt på, nå er jeg klar til -1kg pr måned for å nå matchvekten i god tid til IM France. Men først er det jul....

Ønsker dere alle en riktig God Jul og et Godt Nytt År.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar