23. august 2014

Overraskende bra treningsuke

Axtri var tross alt bare et steg på veien - nå er det 3 uker til Ironman Wales.
7 timers konkurranse kjentes selvsagt i beina, men heldigvis ikke så veldig lenge.
Tok det rolig, kun sykkel til/fra jobb man-ons, rolig med noe intensitet onsdag, deretter var jeg helt klar for nye, gode og mer intense økter.
Torsdag rolig sykkel til jobb, deretter løp kortintervall i bakke, 10 × 90sek. (Slike intense, raske drag er harde og gir god effekt på treige langdistansebein.
Rolig sykkel hjem. 1t20min sykkel med intervaller på kvelden, som ble avrundet med 30min svømming.
Fredag rolig sykkel til/fra jobb.
Lørdag langkjøring løp 2t med høy intensitet. 
Søndag 30min svøm.
Totalt ble det ca 9t sykkel,  2,45t løp og 1t svøm - bra for en delvis restitusjonsuke.
Når det nå er 3 uker til Wales vil neste uke også ha relativt høyt volum og intensitet (uten å overdrive, skal ikke ødelegge meg), deretter vil volumet trappes ned slik at overskuddet kommer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar