17. januar 2015

Hagl

Er ikke uten grunn barnebarnet mitt på 3 sier "hagl" til alt hvitt som kommer ned eller ligger på bakken - hun har glemt ordet "snø" som vi hadde litt av sist vinter.
På samtlige av ukens sykkelturer har jeg møtt haglbyger, som oftest kombinert med kraftig vind, slik at det virkelig pisker og svir i kinnene. Årets utgaver er ekstra tunge og med skarpe kanter...

I tillegg til hagl ble uken preget av diare. Stort sett bare natt til onsdag - men med 2kg hurtigslanking og lite matinntak etterpå har jeg måttet moderere treningsmengden. Med dette + en reise ble det heller ikke nå noe svømming, og akilles trenger enda et par uker før jeg begynner å løpe igjen. Dermed ble det kun litt sykling:

Mandag hardt til/fra jobb, litt omvei og intervaller/småkupert hjem.
Tirsdag rolig til jobb. Over 2.5 t rolig med Allan Hovda i kupert terreng, ble etterhvert snødekke og hagl - på racer med umønstret dekk. En tur å huske :-)
Torsdag 30min - prøvde meg forsiktig etter sykdom.
Fredag rolig til jobb, hardt, jevnt kjør m/kraftig motvind på fixie hjem.
Lørdag 2t middels tempo på fixie. Fortsatt tunge bein.

Litt under 10t - holder syklingen vedlike.

I ukene som kommer vil jobben kreve sitt. I tillegg til generelt lange dager er det mye reising - og når jeg ikke tør løpe blir det lite trening. Er heldigvis lenge til VM på Hawaii i oktober.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar