29. april 2009

Duathlon på Ganddal

(Klikk på bildene for forstørrelse)

Klar til start ..................................... Enkel skiftesone



Benedikt og Geir, to fornøyde deltakere


Vi arrangerte det første av 6 dua/triathlon i går. Et helt enkelt opplegg, enkel løype merkert på kart, ingen merking eller vakter bortsett fra Tommy som passet på sykler mens vi var ute, heiet og gav oss tiden når vi var i mål. Deretter skrev vi oss selv inn i resultatlisten. Enkelt og uformelt - uten at det hindret noen i å yte 100%.

Anders i farta , mens Tommy var vakt


Jeg er utkjørt i mål . ..Håper på svømming 19.mai


Som "arrangør" var jeg spent på om opplegget funket. Det gjorde det, alle var førnøyde med løype og opplegget - en trenger ikke 20mann for å få til ting!

Utover våren har jeg blitt stadig bedre i løpeskaden i låret, dette skulle være den endelige test - det holdt! Nå er skal jeg også kunne trene mer fart på løpinga!

Beina kjentes daue på forhånd - 18timers trening uken før merktes.
4km løp: Kjekt å komme igang, selv om det ikke er noen "ordentlig" konkurranse, kribler det alltid å stå på startstreken. Løpinga gikk uventetl fort, Roy Ove glei som ventet lett i fra - men var ikke så veldig langt foran. Etter litt kav i starten greide jeg å ta igjen Sven på plassen bak Roy Ove, og løp greit sammen med han til veksling. Og med en rask veksling var jeg tidlig ute på sykkelen. Jeg elsker tette dueller...
44km sykkel: Kjente med en gang at beina var tunge, og ville ikke yte max. Roy Ove forsvant lenger foran, og Sindre tok meg raskt igjen og dro i fra. Det var et slit - nå har jeg heller aldri vært god på korte, flate tempoetapper. Og mer sliten ble jeg, var tungt på hjemturen. Så ikke mer til de foran - og hadde enda større luke bakover.
12km løp: 3 lange runder. Så lite til de andre, men ville allikevel ha en god gjennomkjøring og presset på. Det positive er at steget funket, jeg kunne holde brukbar fart. Jeg holdt presset oppe - og var helt utslitt i mål. Tydelig det var lenge siden sist konkurranse!
(Resultater ligger på STRIK's hjemmesider )

Nå blir det to rolige dager før helgens lange sykkelturer i Telemark.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar