1. november 2009

Mellomuke




Bildet viser min nye landeveissykkel, rimelig - samt fantastisk fin å sykle på, nydelig ramme som responderer på hvert tråkk, og styrer sikkert i svinger. Det er helkarbon-ramme, som selvsagt "sluker" grov asfalt og småhumper i veien. Gøyalt leketøy - vil funke fint for trondheim-oslo.

Er nå i ukene før "ordentlig" trening for 2010-sesongen kommer i gang. Siden jeg ikke presset meg maksimalt på Hawaii kunne kroppen tålt hardkjør med en gang, men jeg bruker heller disse ukene til å forberede meg for trening:
- Forsiktig startet opp med løping.
- Trening av støttemuskulatur, skadeforebyggende.
- Iblandt bør andre ting prioriteres, for ex. konas bursdag framfor mandagens svømmetrening.
- Har ikke noe fast program, tar det etter innfallsmetoden.

Har syklet til/fra jobb hver dag + fått 2 turer på 1.5time på henholdsvis raceren og tri-sykkelen i tørt, mildt høsvær med kraftig vind. I tillegg har jeg htt 2 løpeturer på 40min hver, forsiktig oppstart etter skaden. Kjenner ingen ting til den nå, men er påpasselig ogkjører en forsiktig opptrapping, samt skadeforebyggene trening (tåhev, eksentrisk leggtreing og masse tøying).
10t sykkel, 1.5t løp + styrke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar