18. april 2010

Vondt og usikkert

Var nok litt stor i kjeften da jeg skrev "tren etter planen". Dagene varierer, noen er OK, andre dager gjør det fryktelig vondt - og jeg er helt utslått om kvelden. Nå har mesteparten av de "utvendige" skadene roet seg - det er ribbbeina som er problemet - enkelte bevegelser gjør skikkelig vondt. Var allikevel heldig med bruddstedet, er mye som ikke gjør så veldig vondt - og det meste går hvis jeg først varmer opp og konsentrerer meg om det jeg skal gjøre; hver trening blir en mental øvelse på linje med en konkurranse - fokuser, bit tennene sammen og "glem" at det gjør vondt.
Sykling går greit (så lenge jeg sitter). Hadde en løpetur med Anders i går; forferdelig i starten, men kunne øke til over konkurransetempo etterhvert. Svømming gjør vondt - men kan gli rolig og tenke teknikk. (Det gjør vondt å vri hodet for å puste, holder derfor hodet lavest mulig med det resultat at det kommer inn vann - og det er IKKE godt å hoste....)

Normalt vil den kommende uken være den med mest smerter, jeg får se hvor mye jeg får trent. Er ikke så opptatt av mengde - er mer bekymret for at jeg ikke får den rette intensiteten. Får ta en dag om gangen, og legge om kabalen til IM Lanzarote når ting er stabilt.

Dermed ble denne treningsuken slik:
- Mandag 1.5 time rolig sykkel til/fra jobb + 1t15min hard svømming.
- Tirsdag 1.5 time rolig sykkel til/fra jobb + rittet; totalt 60km inkl. fram/tilbake til start - noe på max intensitet.
- Onsdag og torsdag 1.5 time rolig sykkel til/fra jobb (hver dag)
- Prøvde meg på løping torsdag, men hadde en strekk i låret i tillegg til inntense smerter i ribbbeina som gjorde at det kun ble halting, snudde fort. Tok 4*10 tåhev for styrkinng av leggen i stedet.
- Fredag en drøy timme svømming, lavere intensitet enn vanlig.
- Lørdag 1 t løp - sone 1-2.
- Søndag 1.5t sykkel, deriblandt 3*20min terskel.

Totalt 7t sykkel, 1t løp og 2.15 svøm = Drøyt 10 timer, nok til å vedlikeholde, men ikke den planlagte oppkjøringen.

1 kommentar:

  1. Stå på Alfred, hjelper gjerne å tenke at "nå er det på det værste, blir ikke værre en dette"

    Ellers høres det ut som en snorkel kunne være tingen på svømminga di for tiden,er også en generell bra sak for å fokusere på armtak en sånn en.

    Lykke til videre, hilsen
    Steinar - Arendal tri

    SvarSlett