27. november 2010

Cyclocross er gøy!



Cyclocrosskonkurranse lørdag. Daff høstform, tung sykkel, ødelagt felg med påfølgende sykkelbytte gjorde at resultatet ikke var noe å skrive om, men gøy og flott trening var det!

Første Cyclocross-konkurranse i Rogaland. Artig løype over marker, traktorvei, grusvei - bære sykkel over hinder, opp trapper - stilig. Full fart fra start, flere med kraftigere akselerasjon enn meg, ble hengende litt bak på den første rette strekningen. Strevde deretter med å komme forbi noen i de tekniske partier, og da var tetpuljen for langt framme. Etter en runde fikk jeg ødelagt framhjulet - kraftig kast etter treff på en stein i løypa, subbet borti bremsene på begge sider, og sykkelen var vanskelig å kontrollere i svingene. Fikk skiftet til en ny sykkel - merket en helt annen akselerasjon og fart enn på "stålankeret mitt".
- Uansett resultat så frister det til gjentakelse - jeg blir med på de 3 neste som skal holdes i vinter!

Ellers trening på det jevne: Sykkel til/fra jobb i kalde forhold, svømming på mandag, styrke/balansetrening og en nydelig 2.5 timers fjelltur m/17kg sekk i dag.
- Uken startet med litt stive bein, men de tok seg opp etterhvert.

Totalt ca 8 timers sykkel, 1t svøm, 1-2 timer styrke/balanse og 2.5t tur med sekk.
- Godt over 10 timer, det meste relativt rolig.

Neste uke blir litt spesiell da jeg skal til oslo tor-søndag - blir nok lite trening.

Ellers skal jeg i desember forsiktig begynne med en løpeøkt, samt få inn en ukentlig høypuls (normalt bakkeintervall) på sykkel - det gjelder å ha en grei progresjon i vinterhalvåret.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar