7. november 2010

Novembervær

Published with Blogger-droid v1.6.4

Novembervær er et negativt uttrykk på våre kanter, og uken begynte også med nok regn og vind. Men til helgen skiftet det:
- Klart og vindstille lørdag, frost om natten og litt varmere i solen om dagen. Tok fram finsykkelen og hadde en flott tur på over 2 1/2 time med Anders.
- Lå et lite snølag søndag morgen, og skiftende, lavt skydekke. Det løsnet etterhvert med "dotter" som hang igjen, jeg hadde to timers fottur med sekk på et trolsk Edlandsfjell. (Vanskelig å fange den eventyrlige stemningen på bildene).

Ellers føles lårene ødelagte: Torsdag ble det noen bakkeintervaller/styrketråkk på fixie, knalltøft for muskulaturen. Fredag morgen fikk jeg styrkeøvelser av fysioterapauten, og vi kjørte noen eksempler. Slike "pinglegreier" uten tunge vekter, men gjett om det gjorde sin virkning. Trenger noen rolige dager nå:-)

Ukens trening oppsummert:
- Mandag fixie til jobb - hardt tempo hjem med litt omvei. 1t svømming om kvelden.
- Onsdag fixie o/Kvernalend til jobb - terskel med varierende frekvens, tøff og god trening.
- Torsdag bakkeintervaller, stort sett sittende på fixie, knalltøft muskulært.
- Fredag rolig sykkel til/fra jobb. (Og så var det styrketreningen)
- Lørdag 2t40min sykkel m/litt klatredrag på trisykkel.
- Søndag 2t fottur med sekk.
Totalt 1t svomming, 2t fottur og 7.5sykkel = Litt over 10 timer

Neste uke blir det mer styrkeøvelser (og det er det viktigste nå i november), mens jeg fortsetter i omtrent sammme spor ellers.

1 kommentar:

  1. Fær veldig lyst på tur i fjøllet når eg ser slike blide då Alfred!! :-)

    SvarSlett