13. november 2010

Jeg har en plan

Bildet er fra forrige ukes fjelltur, i dag var det sikrest å holde kamera tørt i sekken.

Har lagt en basis-plan for løpingen:
- Fortsetter med en ukentlig fjelltur med sekk i flere måneder. Det styrker div. muskulatur (slik at jeg vil tåle løping), samt er god utholdenhetstrening og styrke av lår - også direkte nyttig for syklingen.
- I desember begynner jeg med en rolig ukentlig løpetur i terrenget, starter rolig og kort, forsiktig økning uke til uke.
- Går det bra, øker jeg med bakke intervaller i januar.
- Med forsiktig progresjon og øvelsene fra fysioterapauten satser jeg på å starte fullt løpeprogram i mai - akkurat i tide for at det skal være på plass til Norseman.

Det blir selvsagt masse sykkeltrening og svømming utenom. Syklingen vil bli spesielt prioritert, ser om det er mulig å gjøre enda et steg framover her.
Published with Blogger-droid v1.6.4

1 kommentar:

  1. Keep bloggin', Alfred! Refleksjonane du gjer om trening på denne tida av året, er minst like interessante å lesa om som monsterøktene du køyrer rett før konkurransar. God betring til leggen!

    SvarSlett