27. februar 2011

Bestefar kan løpe!

Jeg har slitt med akillesbetennelse siden september, og omtrent ikke løpt siden. Og for en måned siden var jeg urolig, det ble ikke bra tross iherdig behandling. Dermed fikk jeg time for sklerosering (en ny metode som er enklere og bedre enn operasjon), og mens jeg venter på timen i starten av mars har jeg blitt MYE bedre. Fikk beskjed om å provosere fram problemer rett før, og dermed har jeg hatt to flotte løpeturer; bakkeintervall og 1.30 langtur i går - det fungerer kjempefint!
- Har også hatt mange fine sykkeløkter, uken ble avsluttet med rolig langtur i sludd.

Har ellers fått kost meg sammen med Kristine, barnebarnet vårt som i dag er 1 uke.

Ukens trening:
Mandag: Rolig til/fra jobb. 1t svøm på kvelden.
Tirsdag: Litt lette intervaller til jobb, motvind fixie styrketråkk hjem.
Onsdag: Terskel lett gir (fixie medvind) o/Kvernaland til jobb. Rolig hjem. Bakkeintervaller løp om kvelden, nesten 1t total. Det går sent, men greit.
Torsdag: Rolig til /fra jobb
Fredag: Rolig til jobb, 1.30 m/noe styrketråkk bakke hjem.
Lørdag 1.30 løp terreng. Lengste løpetur i år. Gikk greit.
Søndag 2.30 rolig sykkel.

Totalt ca 11t sykkel, 1t svøm og 2.30løp og litt styrke = ca 15 timer.

1 kommentar:

  1. Gratulerer med ditt første barnebarn Alfred. Også veldig kjekt å høre at du kan løpe igjen uten problemer.

    Holder selv på med oppladning mot neste løp her nede i varmen, 1/2 maraton på Formel 1 banen i KL i April. Det er nattmaraton (starter kl. 20) så jeg slipper å stå opp midt på natten.

    Geir

    SvarSlett