15. mai 2011

Bestefar sykler fort

Published with Blogger-droid v1.6.4

Den flotte landeveissykkelen med Calibro-hjul fra Sykkelzentrum er redskapen for gateritt og Tr-Oslo

Ukens høydepunkt var at vi hadde vårt lille barnebarn på besøk et helt døgn, lille Kristine på 3 måneder fortryller oss. Men - det meg og min idrett denne bloggen skal handle om:
Onsdag var jeg med på gateritt, for første gang på 30år. Kjempegøy - høy fart og krappe svinger. Nå har jeg aldri vært noen stor spurter, så jeg er fornøyd med at jeg var med i tetpuljen, hang greit med og gjorde et lite forsøk på å stikke fra, så gjør det ikke så mye om jeg kom noen plasser bak når det dro seg opp til spurt blandt oss 9 som kjempet om seieren.
Så også på søndagens trening med SSRT (tr-oslo laget) at det fungerer greit. Vi kjørte 155km i høy fart i kraftig vind (gikk gjerne over 50 i medvinden og drøyt 30 mot), følte meg sterk hele tiden, hadde aldri problemer og hadde godt med krefter igjen - tror jeg var blandt den sterkere delen av mannskapet i dag. Gøy, så får det heller våge seg at jeg fikk vondt i leggen under løping lørdag - satser på at det ikke er nyy skade på gang. Venter noen dager før neste løøpetrenining.

Oppsummering av ukens trening:
- Mandag 3*15 min terskel på sykkel (noe styrketråkk og ett bakkedrag) + oppvarming/nedkjøring.
- Tirsdag langkjøringstempo til/fra jobb, bakkeinntervall løp på kvelden. (God fart på løpingen, ikke langt fra mitt tidligere beste.)
- Onsdag rolig sykkel til jobb, gateritt påå kvelden.
- Torsdag rask langkjøring m/drag mot terskel til jobb, rolig hjem. Terskelløp (20min + oppv/nedkj) på kvelden. Litt slitne bein.
- Fredag rolig sykkel til jobb, lang omvei m/bakkedrag hjem (2t) - noe slitne bein.
- Lørdagens løpetur var phyton. 6 grader og regn, stive og slitne bein, med strekk i leggen mot slutten slik at jeg måtte gå/småjogge hjem - og bli enda mer våt og kald. 50min (+ det jeg gikk/småjogget),
- Søndag 5.5time sykkel (155km med laget + ca 40km transport til/fra)
Totalt nesten 2.30 løp og 16-17 timer sykkel, en flott treningsuke. Fikk dessverre ikke til svømmming, men det haster ikke.

Ser de neste ukene blir travle, mye jobbreiser og annet - blir nok noe blandet treningsmessig. Har forsåvidt ikke vondt av noen rolige dager innimellom.

2 kommentarer:

  1. Du trener for hardt, Alfred. Men god betring med den leggen din!

    SvarSlett
  2. Du har sikkert rett - men ikke lett å holde igjen kalver på vårslepp. (Sier bestefar)
    - Det er gøy med fartsfylt sykling.

    SvarSlett