1. mai 2011

Bunad og sykkelritt

Published with Blogger-droid v1.6.4

Med konfirmasjon for minstejenta i dag (søndag), har antall treningstimer selvsagt blitt lite denne uke - det er jo viktigere ting i livet enn triathlon, å sammen kunne oppleve barna vokse opp som store, selvstendige, flotte mennesker er kanskje det aller viktigste.
Siden vi startet forberedelsenne tidlig ble det allikevel tid til noe trening, og siden alt har vært av høy intensitet og kvalitet ble det en grei treningsuke. Det passet fint med noe hardkjør nå, slik at formen kan skrus et lite hakk opp. Merker også at løpeformen begynner å komme, greit å merke den tryggheten siden jeg nå må fokusere mer på syklingen igjen.

Mandag: 55km sykkelritt; jeg startet i et dårlig seedet felt, ble derfor dårlig resultet, en får ikke gode tider når resten av feltet ikke har kjørestyrken inne. Allikevel en god treningsøkt - totalt 3 timer inkl sykling til/fra start.
Tirsdag: 42min løp rett under terskel + oppv/nedkjøring.
Onsdag. 1.30 sykkel, inkl terskel/styrketråkk på fixie. Årets første svømmetur ute, 20min
Torsdag 1.30 sykkel til/fra jobb langkjørinngstempo. Kortinntervalll bakkeløp om kvelden, fra 4.30min til 35sekunders drag.
Fredag, kort hard bakkesykling med fixie - styrketråkk - 30min totalt.
Lørdag, kort hard bakkeløp - 40min totalt. 1t sykkel inkl 2*15min drag på terskel(eller ørlite over)
Ikke verst med 7.30sykkel og 2.30løp samt litt svømmming og styrketrening i en uke med helt annen fokus! Skal bli litt mer trening til uken, selv om det blir reise og berenset trening til helgen - da skal vi i venners konfirmasjon.

3 kommentarer:

  1. Eldstegutten min konfirmeres nå til helga. Jeg har ikke planlagt så veldig mye på forhånd og dermed er det lite tid til trening. Jeg takker og bukker for de hvledagene det gir, jeg regner med det blir trening i overflod utover våren :)

    SvarSlett
  2. Heldigvis finnes det viktigere ting enn triatlon! Du sa det så fint det med å se de vokse opp til å bli sterke og selvstendige.

    SvarSlett
  3. Cathrine:
    - Hvis du vil ha et fint uttrykk for de hviledagene du får når du er travelt opptatt med andre ting, sier du at du trener med "naturlig periodisering" - en variant av det proffene gjør når de legger inn en hvileuke hver 4. uke.
    - Forskjellen er bare at vi ikke har den like regelmessig, de rolige ukene kommer helt av seg selv siden vi har et liv utenom idretten.

    SvarSlett