7. mai 2011

Bunad og triathlon

Forrige helg hadde vi konfirmasjon, denne helga er det reise til konfirmasjon hos venner. Har allikevel blitt en flott treningsuke.

På torsdag var det årets første treningstriathlon, gøy og glimrende trening:
- Har blitt lite svømmming i det siste, men jeg behersker forholdene ute; flere som svømmer fra meg inne hadde nok med å holde følge bak meg.
- Jeg er ingen god temposyklist (på korte distanser), så denne 45km flate løypa er ikke mi greie, ihvertfall ikke når jeg ikke har øyekontakt med konkurrenter. Fikk et oppløftende resultat, 5-6 min raskere enn første løp i fjor, og over 2 minutter raskere enn fjordårets bestenotering. Lovende...
- Var usikker på hva jeg ville gjøre med den avsluttende løpingen. Selv om det har gått greit i det siste vil jeg ikke risikere å slå opp skaden. Startet derfor rolig og gikk over i jevnt langturtempo - og gav meg etter en runde - 18-19 minutter. Helt grei og kort løpetrening - løpeformen er oppadgående, og vil være på plass når det gjelder.

Lørdagens 2-timers løpetur var også et høydepunkt i flott sommervær. Jeg løp opp i terrenget på Edlandsfjellet (to fine utsiktstopper) samt toppen bak huset; flott naturopplevelse og kjempefin trening - mye motbakker har også god overføringsverdi til sykkelen - sykkelen blir viktigst nå fram til Tr-Oslo.

Ukens trening:
- Mandag: Sykkel langtur til/fra jobb, 1 time styrketråkk/tempo på fixie på kvelden(røft) + 45min svømming.
- Tirsdag rolig sykkel til/fra jobb, bakkeintervall løp på kvelden.
- Onsdag rolig sykkel til/fra jobb - noen partier med litt tempo.
- Torsdag rolig sykkel til/fra jobb + sykkel til/fra treningstriathlon og 2 timers trenings-triathlon.
- Fredag rolig sykkel til/fra jobb. (Noen drag hjemover, liten omvei)
- Lørdag 2t løp. 30min svømming ute på ettermiddagen)

Totalt 11-12t sykkel, 3.30løp og 1.30svømming, over 16 timer - fin uke både m.h.t. intensitet og mengde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar