28. mai 2011

Er dette sommer?

Siste helg i mai, generalprøven før Tr-Oslo: Colorlinetour Kristiansand-Hovden på 210 km.
- Startet med oppholdsvær og 8 grader, noen jeg var perfekt kledd for, men det begynte å regne, og temperaturen falt til 2. Jeg er ikke bygd for slike forhold, etter en times regn ville ikke beina gå rundt mer - var virkelig en utfordring å karre meg til mål. (Hadde 3 stopp i veikanten hvor jeg prøvde å få varmen i meg...)
- Fram til regnet gikk det virkelig bra, hang fint med på lagets rekordtempo, og gjorde min del av jobben :-)
-
Avisartikkel fra løpet. Selv om jeg ikke holdt helt inn gjorde jeg "manns arbeid" i 3/4 av løypa, og har dermed bidratt til nesten-rekorden.
Laget (halvparten av oss drøyt 30 som startet) var 30sek fra løyperekorden, hadde selvsagt tatt den med gode forhold. Jeg mistet masse tid på slutten da jeg måtte slippe laget. (5t 30min, plass 81 av ca 1600) i seg selv et godt resultat, men jeg har større ambisjoner.


Ellers relativt lite trening, delvis pga forretningsreise man-tir:
- Mandag 1t løp.
- Onsdag 1t sykkel hard intervall til jobb, rolig hjem. 45 min svømming på kvelden.
- Torsdag og fredag rolig sykkel til/fra jobb (noen drag fredag morgen)
- Lørdag sykkelrittet (5.30)
- Ser om jeg får inn noe restitusjonsaktivitet i morgen,søndag.
Totalt 1t løp, 45min svøm og over 10t sykkel.

Neste uke vil andre ting enn trening prioriteres - 3 dagers forretningsreise og min sønns brullup :-)

1 kommentar:

  1. Skjønner godt hva du mener Alfred. Jeg syklet med Bogafjell SK og hadde det også fint frem til regnet kom. Siden vi hadde en relativt rolig tur, hadde jeg kledd meg godt og holdt varmen nokså greit, men kaldt vann fra hjulet foran som spruter deg i fjeset og temperaturer som stadig synker nedover.......

    SvarSlett