22. mai 2011

Det kribler

Må innrømme at det kribler når jeg får rapporeter fra årets Ironman Lanzarote, hvor min romkamerat fra i fjor, Rune, igjen leverte et flott løp og kvalifiserte seg for VM på Hawaii. Og jeg sitter her hjemme...
Men nå har jeg bestemt meg for å kun konkurrere hjemme i år, neste år derimot...

Og nå nærmer det seg her hjemme, neste lørdag er det Kr.Sand-Hovden, generalprøve for Trondheim-Oslo. Dermed har syklingen igjen stått i fokus, er også lite løping grunnet strekken jeg fikk forrige lørdag.

En fin treningsuke er over:
Mandag rolig sykkel til/fra jobb, 1t svømming på kvelden. (Greit å ikke gjøre mer etter 18-19 harde mil dagen før).
Onsdag langturfart m/noen drag til/fra jobb. Løp bakkeintervall på kvelden (kjente ikke noe til strekken :-)
Torsdag rolig sykkel til jobb, 2t røff sykling hjem, kupert terreng med fixie, styrketråkk og høyfrekvens i en krevende blanding i motvind og regn.
Fredag rolig sykkel til/fra jobb.
Lørdag nesten 3t på sykkel i sterkt kupert terreng - en røff økt.
Søndag nesten 1.30 sykkel i langturtempo, men Anders startet med høyt tempo opp den lange bakken til Sikvaland, og jeg måtte virkelig trø til mot toppen for å få en anstendig luke...

Totalt nesten 12t sykkel, 1t løp og 1t svøm (og masse skadeforebyggende øvelser).

Neste uke blir litt spesiell, starter med 2 dager i Helsinki (små muligheter for trening), deretter rekker jeg litt trening før en lang og tøff dag lørdag; KrSand-Hovden på over 20mil hvor det skal kjøres fort!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar