5. november 2011

Å lære å gå

Nei, dette handler ikke om mitt fortryllende barnebarn, det vil enda ta noen måneder før jeg får følge hennes første skritt.

Bloggen handler om meg og min aktivitet relatert til triathlon. For å få en endelig "behandling" av løpeskadene må jeg lære å gå på nytt, få opp bevegelse i ankler, rygg og hofte - og bruke hoftene når jeg går (og løper). Dermed konsentrerer jeg meg når jeg går, beveg armer/skuldrer/rygg - bruk hoftene!

Lurer iblandt på hvordan det ser ut og hva folk tenker når jeg "øver" på å gå riktig, ser det spenstig og mandig ut - eller likner gangen mer på gangen til min dyktig kollega jeg deler kontor med? (Hun er ung og elegant - blir ikke det samme på en nesten 50år gammel mann :-)

Uansett jeg er så smått igang. Har ekstremt lange arbeidsdager for tiden, men får allikevel lurt inn noe trening:
- Sykkel til/fra jobb, med flere harde økter (og små omveier), terskel, styrketråkk og intervall.
- I dag var det mildt og tørt, ut med trisykkelen og en times terskeløkt.
- Har lurt inn hele 2 svømmeøkter.
- Og min første løpetur på over en måned, hele 15 minutter. Nå girer jeg opp - 2 økter i uken, 5min lenger for hver uke....
- Legger inn 2timers fottur med sekk i morgen.
- Og Yoga, styurketrening og andre øvelser.
Blir visst over 10 timer denne uken - og gradvis skal volum og intensitet opp.

2 kommentarer:

  1. Hei Alfred. Har du vurdert MBT sko? FIkk det på jobben og ikke at jeg bruker de veldig mye, men det føles som en mye bedre måte å gå på. Rakere i ryggen bedre holdning generelt.

    Kristofer

    SvarSlett
  2. Tja - liker ikke tykke såler, men verd å se nærmere på.
    Takk for tipset!

    SvarSlett