6. mai 2012

Ikke alt er like populært hjemme

Selv om hun ikke er særlig idrettsinteressert er min kjære forståelsesfull. Samtidig er jeg flink til å justere treningen slik at det blir minimal belastning på familien. Av og til synes hun det blir litt mye treniing og litt lite hagestell og båtpuss, men vi lever godt sammen og er vel så glade i hverandre som da vi møttes for over 30år siden. Men en ting liker hun ikke - at jeg barberer beina, så nå kommer snart kommentarene... I tillegg til det rent praktiske, er dette noe som bare hører til - en del av den mentale forberedelsen, nå nærmer det seg... Og det gjør det, snaue to uker igjen, bare noen kortere, formspissende økter igjen, samt pakking og en lang reise. Ukens trening: Man lang omvei til jobb, over 2t konkurransesykkel i kupert terreng i relativt høyt tempo. 1t hjemvei. Tir 30min rolig løp og 2.5t sykkel, inkl 6*6min bakkeintervall med høy intensitet. Ons 1t svøm Tor 1t løp, jevnt tempo, mye rett under terskel. Lør 1,5t sykkel, m/4*13min terskeldrag Søn 1.5t løp langtur, delvis terreng og høyt temppo i motbakkene. Fin uke med 7t sykkel, 3t løp og 1t svøm = 11t, omtrent som det skal være i en uke med 3 reisedager. Blir igjen 3 reisedager neste uke. Skal bli enda mindre volum, og høy intensitet - det kalles spissing av formen. Neste søndag reiser jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar