25. januar 2014

Ikke lett å bli gammel

For et par uker siden fikk jeg en liten strekk i leggen. Jeg stoppet straks og gikk hjem. Ingen stor sak - en uke med forsiktighet så leges slike -  for unge mennesker. Men det er noen år siden jeg var ung, erfaringene fra da jeg var under 40 gjelder ikke lenger. Vev er stivere, skader oppstår raskere, og tar minst dobbelt så lang tid å heles. Dyrekjøpt erfaring, har revet opp den lille strekken to ganger nå..
- Vil derfor være svært forsiktig med løping de neste ukene. Jeg har god tid, skal ikke løpe fort før utpå høsten.

Dette + jobbreiser og annet har begrenset treningen de to siste ukene.
2-3 dager med sykkel til/fra jobb i uken (med omveier og bakkeintervaller) en tur med sekk, litt småjogg og svømming.
Høydepunktet er 2 turer på trisykkelen, på tørre, fine veier (i storm og 0 grader)

Neste uke blir anderledes, mye svømming (ute) og et par reale sykkelturer i kort - kona og leggstrekken vil ikke klage på at joggeskoene blir igjen hjemme :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar