11. mai 2009

Rolig uke med løpe-fokus

Etter et par harde uker med spesielt mye sykkel var det nå på tide å få absorbert treninga, samt mer fokus på løpinga - har litt igjen til mitt "gamle" effektive løpesteg.

Ble derfor ganske rolig sykling til/fra jobb alle dager, men unntak av noen terskeldrag torsdag. (Prøvde også litt tempo på tirsdag, men der sa beina klart i fra...)

Hadde en times svømming på mandag, svømmingen fungerer greit nå.

Fikk 3 fine løpeøkter:
- 30min terskelløping på tirsdag. Beina var tunge av forrige ukes sykling, holdt allikevel bra trøkk på løpingen som gikk flatt langs jernbanen.
- Kort-intervaller på torsdag. Første farstøkt på leeenge jeg kunne kjøre på flatmark, nydelig å vøre skadefri.
- Langtur; 2t 25 min lørdag i 4.40-4.30 fart. Løp også denne i flatt terreng, og merker allerede at steget begynner å komme, slik at jeg kan løpe fort i flate Nice selv om lårene er stive av syklingen.

En vellykket treninguke; topp løpeøkter, og beina er rimelig restituerte etter hviledag søndag.

Vil ha en ny tilsv. uke med topp fokus på løping, vil dog legge på noe mer terskel-drag på sykkelen. Deretter kommer et par nye uker med mer volum og "trøkk" før volumet trappes ned ukene før IM France 28 juni.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar