16. mai 2009

Steget er tilbake!

Har nå hatt en ny uke med løpefokus, og ser at det har gjort mye for steget(løpeteknikken). Nå er det slik jeg husker fra år tilbake, kan holde relativt høy fart uten at det koster meg mye. Er spesielt viktig på triathlon; må kunne løpe med stive lår.
Nå går jeg inn i 3 harde oppkjøringsuker; mye og hard trening som skal gjøre kroppen klar foor IM France 28. juni. (Etter disse 3 harde, trappes volumet gradvis ned slik at jeg får overskudd til konkurransen)

Ukens trening:
Mandag rolig sykkel til/fra jobb
Tirsdag sykkel om Kvernaland til jobb (med terskeldrag, høy intensitet), rolig hjem. Påå kvelden ble det en drøy times løp med 45min i terskelintensitet. Høy fart sellv om lårene var slitne fra morgenens sykling.
Onsdag rolig til/fra jobb. 1 t svømming på kvelden
Torsdag rolig sykkel til jobb på fixie. Deretter nesten en times løping med kort-intervaller. Terskeltrening på sykkel hjem, ca 45min på terskel + 30min oppv/nedkjøring etc. 2 flotte treningsøkter – litt trøtte bein.
Fredag rolig sykkel til/fra jobb
Lørdag run 3. 1t55min løp i tempo fra 4.30 til 4.00 i flatt terreng. Steget er tilbake!

Totalt 8t sykkel, 1 t svømming og 4t løp = 13 timer.
- Grei "liten" treningsuke, og jeg er klar for 3 ukers hardkjør.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar