16. august 2009

Bør jeg være bekymret for formen?

En ny god treningsuke ble avsluttet med Gjesdalbuen triathlon. En trivelig sprint på hjemmebane (200m svøm, ca 14km sykkel og 3km løp). Pulsen i 100 fra start til slutt, og siden det er lov til å ligge på hjul på syklingen har løpere som finner et "godt" hjul en stor fordel. Formen min skal være dårlig nå, midt mellom Nice og Hawaii, har dessuten trent for hardt i uken (inkl. intervalløkt løping lørdag).
Gjorde alikevel et flott løp. Er formen FOR god nå?
- På svømmingen fant jeg fort beina til Tor Joar (som alltid har vært foran meg og er blandt de aller første opp av vannet). Bare holdt dem, og slapp det vanlige kavet, svømte rolig opp på siden på slutten.
- Syklet sammen med ham de første km i motbakke, men plutselig så slapp han, og jeg syklet videre alene - og lå i teten resten av syklingen. Men et felt på 4-5 stykker, deriblandt et par svært gode syklister var 40sek bak. Og 4 mot 1 er rått parti i denne løypa. Selvsagt tok de innpå, og var drøyt 20sek etter ved veksling. Å bare ha tapt 20sek på den gjengen viser svært god form - for god?
- Selvsagt hadde en god løper, Karl Tunheim, heng på denne gruppa, og de 20sek. jeg mistet ble avgjørende - han tok igjen de 20sek etter 2 av 3 løperunder, og glei greit ifra og vant, med meg på klar 2. plass. Helt greit, han er en bedre løper enn meg.

Artig å konkurrere på disse show-pregede stevnene - siden det er så kort er intensiteten langt over det jeg er vant med.

Ukens trening:
Man rolig sykkel til/fra jobb + 1t hard svøm
Tir rolig sykkel til/fra jobb. 15min svøm + 10-20-10min høy-terskel sykkel
Onsd. Rolig sykkel til/fra jobb. Løp 1t 30min i høyt tempo, avsluttet i 3.50 tempo
Torsdag rolig sykkel til/fra jobb
Fredag kortintervaller til jobb (12min totalt), rolig hjem.
Lørdag 12*400m intervaller med 1.30 pause. Hardt og fort. Litt over 1 timme totalt.
Søndag 40min rolig sykkel med et par drag på morgenen. Deretter Gjesdalbuen triathlon
Totalt 1.5t svøm, 10.5 time sykkel, 3t løp = 15timer

Fortsetter med hard trening neste uke, Ogge triathlon til helgen. (Er også et artig løp, men igjen justerer jeg ikke treningen for å kunne yte max - Hawaii er viktigere.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar