27. august 2009

Treningstriathlon er gøy





Idyllisk kveld ved Stokkelandsvatnet. Bildene, tatt av Paal, forstørres hvis en klikker på dem.
Ble raskt frisk, og gjennomførte hard sykkel og løpetrening tirsdag. Onsdag var det en ny utgave av vår treningstri. Jeg hadde planlagt å være vakt, men siden jeg ble frisk og fikk annen vakt (takk Paal) kl 16:00 på onsdag ble jeg heller med - på tross av stive bein etter tirsdagens trening.
Det var en av de få av årets fine augustkvelder, var 7 stk som hoppet i vannet. Til min store overraskelse holdt jeg greit følge med Sindre mesteparten av svømmingen, tapte litt på slutten, ikke mer enn at jeg var ajour etter en rask veksling og litt flaks med trafikken (Sindre ble holdt igjen i 5 sek). Og da var det fullt kjør, vi vekslet litt på ledelsen, men etter ca 1 mil dro han forbi, og i bakkene i motvinden fikk han en stor ledelse (jeg er elendig i motvind) og lå et drøyt minut foran ved vending på 23km. Deretter kom det terreng som passer meg bedre i medvinden og stigningene (hvor jeg kan stå) tok jeg markert innpå, og hadde ham kun 1-200m foran - men da motbakkene var slutt tok jeg ikke innpå mer uansett hvor hardt jeg presset på. Forspranget var dog ikke større enn at jeg hadde tatt det igjen med en vanlig rask veksling.... Men for å unngå skader løper jeg ikke to dager på rad, og gav meg etter syklingen - fikk en morsom og fin gjennjomkjøring på totalt 1 1/2 time.

Vi hadde flere debutanter med. Petter fikk med seg to kompiser fra jobben, Richard og Per Martin (+ Paal som vakt), friskuser som aldri hadde vært med på triathlon før, de kastet seg uti det kalde vannet (uten våtdrakt) og fullførte med topp innsats og stil.

I tillegg var klubbens nye medlem, Torger med, som fullførte med en imponerende hastighet på de avsluttende 11-12km løping.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar