20. september 2009

Nå blir det varmere!


Bilde fra Hawaii 2006 - det nærmer seg

Ikke det at jeg tror sommeren kommer tilbake, eller vi allerede skal dra til Hawaii, men 3 uker før løpet starter temperaturforberedelsene. Begynner nå å kle meg ekstra godt på trening, for å gradvis venne kroppen til varmen som venter. Ikke noe ekstremt foreløpig, men godt kledd slik at kroppen svetter godt under all trening. Dette er noe jeg har god erfaring med, er ikke første gang jeg skal konkurrere i varme temperaturer mens det er kaldt hjemme.

Ellers har det vært en hard og tøff treningsuke; beina føles stort sett tunge. Nå skal mengdene gradvis trappes ned mens intensiteten beholdes, slik at jeg ender opp topp skjerpet OG restituert på startstreken 10. oktober.

Ukens trening:
Man rolig sykkel til/fra jobb, slitne bein. 1t15min hard svøm på kvelden.
Tir rolig sykkel til jobb, rett på med joggeskoene og løp intervaller: 10 stk raske 1.25min intervaller. Syklet rolig hjem fra jobb. På kvelden ble det ny, 2 timers sykkeløkt, som inkluderte 3 stk 20min terskelintervaller. Merkelig nok føltes beina OK.
Onsdag rolig sykkel til/fra jobb
Torsdag sykkel, hard terskeltreningt til jobb på fixie, (tok en omvei slik at det tok en time). Rolig hjem, deretter 1t løp (run 2), i høyt tempo. Direkte til 1t sykkel med 2*15min terskel. Tunge bein, men fungerer OK.
Fredag rolig til/fra jobb på tunge bein om morgene, Padletur på kvelden, fint for armer og skuldre
Lørdag run 3: 2t25min løp I 4.30 tempo. Tung og tom I starten, men holdt distansen greit, litt lettere og raskere mot slutten!
Søndag 3 t sykkel, inkl 3 harde 20km drag.

Totalt 1t15min svømming, 4t løp, 13t45min sykkel = 19t
- Kjenner jeg har trent litt denne uken!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar