12. september 2009

Tunge bein og rask treningstriathlon

Merker at jeg er inne i en periode med hard trening, beina er stort sett tunge.
Det var de også da jeg kjørte terskel på vei til jobb torsdag, beina føltes rotne, og var dermed forberedt på at jeg ville bli grundig slått på kveldens treningstriathlon:
- Det siste av 4 i sommer, enkelt opplegg med en håndfull deltakere. (Fortsetter vi til neste år vil vi nok gjøre mer for å få med folk). Nydelig høstvær, trivelig under trærne i "skiftesonen".
- Svømmingen startet med at vann kom inn i brillene, måtte få ut det, og da var Sven og Sindre dratt fra. Lå og kavet bak, uvant med det kalde (15g) vannet og fant ikke rytmen. Hjalp mot slutten, og med en OK veksling var Sven kun 300m foran på sykkelen, Sindre så jeg ikke. Begge to har vært bedre enn meg i denne korte, relativt flate løypa, og de drog også ifra etter 4-5 km. Je kjørte hele tiden max - 20km kort, og til min forbauselse så jeg dem nærmere rundt vendemål - og på veien tilbake dro jeg forbi og vekslet først. Det positive med løpingen var at jeg ikke kjente noe til "skaden" som holdt meg borte fra løping forrige uke - og langdistanse-steget virket OK. (Men nå var det sprint m/4km løp - og Sven knuste meg)

Er altså der jeg skal være 4 uker før VM, en til hard uke, deretter gradvis nedtrappping og formen er der:

Man rolig sykkel til/fra jobb. 1.15min hard svøm, funket bra
Tir sykkel terskel o/Kverneland/Opstad til jobb(1 time), rolig hjem, men med motvind og fixie (uten gir) ble det tungt nok. 1 t løp rett etterpå, funket bra. Godt steg, usikker på farten.
Onsdag rolig sykkel til/fra jobb
Torsdag terskel til jobb, rolig hjem. Treningstri 10min svøm, 30 sykkel og 15 løp
Fredag rolig sykkel til jobb, lavterskel hjem (langs jernbanen)
Lørdag run 3 – 1.45 hardt tempo, tunge bein.
Totalt 1.30 svøm, 3t løp, 8t sykkel = 12.30 totalt (Ikke så imponerende volum, men mye med høy intensitet.)

Hadde vært greit med en langtur på sykkel på søndag, men må prioritere maling på hytta. Regnvær stoppet der i dag(lørdag), og siden det burde vært gjort i forfjor må en forventet soldag brukes. Er heller ikke slik at beina mine akkurat skriker etter mer trening...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar