30. januar 2011

Hva nå?

Har så langt hatt tro på at behandlingen for akillesskaden skal gi resultater, men nå virker det som jeg ikke kommer lenger - det blir ikke bedre. Så nå ser jeg etter alternativer... operasjon er langt fra det første...

Ellers var uka bra, kjekke kolegaer på ledersamling, flott tur til Oslo i selskap... Men nå handler jo denne bloggen om trening, og der ble det lite:

Mandag rolig sykkel til/fra jobb + 1t svømming om kvelden.
Tirsdag sykkel til/fra jobb(m/omvei hjem)- mye terskel og styrketråkk.
Onsdag-torsdag var den nevnte samlingen - ingen tid til trening.
Fredag sykkel terskel til jobb, og bakkeintervaller m/fixie (dvs tungt gir) på hjemveien.
Lørdag ble det ny reise, til søndag kveld, hvor jeg rakk en fin kortintervalløkt på sykkel.

Så om volumet ble lite fikk jeg flere flotte økter med god kvalitet:
- Totalt ca 6.5t sykkel, 1t løp og 1t styrke - over 8 timer.

Neste uke skal det bli en del mer. Er meldt fint og mildt vær - flott for sykkel.

3 kommentarer:

  1. Har du prøvd behandling med nåler? For min del fungerte dette magisk bra.

    SvarSlett
  2. Ja, nåler, massasje, triggerpunkter, trykkbølger, masse eksentrisk trening og andre øvelser.
    Har enda litt tid igjen av "kuren" med eksentrisk (som blir kombinert med andre øvelser, nåler og press på triggerpunkter) - problemet er at framgangen virker å stoppe opp.

    SvarSlett
  3. Jeg vet ikke hvem du bruker som primærkontakt mtp dette problemet (fysio, manuell terapeut, allmennlege, idrettsmedisiner e.l.), men jeg har selv hatt veldig gode erfaringer med kiropraktor. Ikke bare ble jeg kvitt et langvarig kneproblem, jeg fikk også hjelp med å forbedre høyre/venstre balanse i svømmetaket mitt.

    Ståle Hauge i Sandefjord skal være en av de beste idrettskiropraktorene i Norge: http://www.e2.no/om_e2_helse/kiropraktor.aspx

    Håper du dinner en løsning!

    SvarSlett