3. april 2011

En blir god i det en trener på!

I tillegg til å være en svært trivelig kar, er Anders også "perfect match" som treningspartner. Det er selvsagt noen forskjeller avhengig av terreng og distanse, men vi er så jevnsterke både på sykkel og løp at det er dagsformen som avgjør hvem av oss som er raskest, og forskjellene er så små at vi alltid har topp treningsutbytte når vi trener sammen. I vinter har jeg hatt en nesten 5 måneders pause fra løping grunnet skade, har derimot fått syklet mye, mens Anders har løpt og gått mer på ski.
- Jeg var derfor ikke overrasket av at Anders løp fra meg på sist løpetrening - jeg trenger flere måneder med løpetrening før farten er på plass.
- Og under vår første terskeløkt på temposykkel sammen på onsdag, gikk det andre veien, Anders hadde mer enn nok med å ligge på bakhjulet mitt da siste draget gikk i hastigheter over 40 på faltmark.

En blir god i det en trener på!

Jeg har ellers hatt en fin treningsuke, som planlagt lavt volum, men flere økter med høy intensitet:
- Mandag rolig sykkel til/fra jobb. 1t svømming på kvelden.
- Tirsdag terkel/styrketråkk o/Kvernaland til jobb, rolig hjem. 1 løp om kvelden, inkl 2 bakkedrag på 6 min.
- Onsdag rolig sykkel til/fra jobb, 1.30min på kvelden inkl ca 17*3 terskeldrag.
- Torsdag 30min rolig løp
- Fredag rolig sykkel, bakkeintervaller/styrketråkk fixie hjem - 1.30totalt
- Lørdag var det planllagt hviledag, men jeg måtte bare ut en halvtime på racersykkelen i det nydelige vårværet.
- Søndag 1.15 løp, jevn langkjøring
Totalt 9t sykkel, nesten 3t løp og 1t svømming = ca 13 timer.

Regner med å kjøre tilsv. neste uke, da skal det også bli en lengre sykkeltur i helgen.

1 kommentar:

  1. "Ein blir god i det ein trenar på" , he blitt mitt motto i vinter! Fe ein triathlet som meg, bli det litt lettare å plukke ut nykkel-økter! (syns eg...!) Litt meir kvalitet på det eg he lyst te bli god i - åssø litt mindre av ALT det andre! :-)

    SvarSlett