28. august 2011

Ikke lett å arrangere idrett i fjellheimen.

Bildet viser deltakerpremiene - stein(m/inskripsjon) og genser + kompresjonssokker for 4. plassen min.

Vi fikk tidlig høre at løpingen måtte legges om pga tåke i fjellet. Ved start fikk vi dessuten høre at det var steinsprang i veibanen - vi kunne ikke sykle opp trollstigen. Dermed ble det helt flat sykling og en annen topp - løpingen gikk rett opp til en topp på drøyt 700moh. Kjempeflott av arrangøren å makte denne omleggingen rett før start. Trollveggen triathlon kan virkelig anbefales, selv om vi ikke fikk konkurrere i den planlagte traseen.

Mitt løp: Middels svømming, mistet mange minutter til de beste. Med flat 20km sykkel istedet for trollveggen mistet jeg min force(klatring) og syklingen var for kort til å bety mye. Inn til siste veksling som 7.mann, og så gikk det oppover (i dobbel betydning). Stupbratt og sleipt, hev etter pusten, oppover gikk det. Tok igjen noen og hadde lenge 3. og 4.mann i sikte, tok innpå og passerte den ene litt før mål.
Er kjempefornøyd med 4. plass i denne løypa. Jeg må tåle å bli slått av noen 'unggutter'!
Landets sprekeste bestefar?

Dette var årets andre og siste triathlon - kommer sterkere tilbake i 2012 - da stiller jeg i 50+ klassen.
Published with Blogger-droid v1.7.2

2 kommentarer:

  1. Så absolutt sprekeste bestefar! Gratulerer Alfred!

    SvarSlett
  2. Hei Alfred! Hyggelig å hilse på deg når vi spiste sammen etter Trollveggen. Har etablert en blog og tok meg den frihet å legge link til din flotte blog der - håper det er i orden

    Mvh
    Dag Kilen

    SvarSlett