4. august 2011

Klar for Norseman?

Får mange spørsmål om det om dagen. Kan en egentlig være klar for 3.8km svømming motstrøms, 180km sykkel over 5 høye fjell etterfulgt av marathon opp til Gaustatoppen?
- Ja, treningsmessig er jeg nesten så klar jeg kan være - gode forberedelser bortsett fra alt for lite løping pga skade, trenger ikke bety allverden siden det går så mye oppover mot slutten (over 1700 høydemeter stigning siste 18km).
- Den største usikkerheten står en liten forkjølelse for, litt sår hals, kanskje litt feber (eller er det bare unormalt varmt her?). Må være 100% for god prestasjon. Trenger ikke gjenta løpet i Frankfurt mange år tilbake, startet med sår hals - brøt med kraftig lungebetennelse.

Tror jeg blir frisk nok - og yte mitt ytterste for å gjøre seedingen til skamme - nr 13 (som også er startnummeret). Har jeg dagen er det mulig å komme høyere opp - ihvertfall bli raskeste bestefar!

www.nxtri.com vil ha jevnlige oppdateringer, starten går kl 5 lørdag morgen. Vil helt sikkert havne noe bakpå under svømmingen - er på syklingen og løpingen (spesielt oppover) få kan matche meg - når ting stemmer.

For dere som er interssert i hvoordan jeg trener løpsuken:
Man: Rolig sykkel til/fra jobb
Tir: 40min svøm og løp (oppvarming/nedkjørinng og 2*10min bakkeintervall med høy innensitet)
Onsdag. Hviledag
Torsdag: Hviledag (rolig sykkel til/fra jobb, inkludert noen få korte intervaller om morgenen)
Fredag: Planlagt en kort intervalløkt; oppvarming/nedkjøring og 3*3min drag i høyt tempo med 2 min mellom. (Sykkel hvis tørt, løp hvis regnvær)
Lørdag, frokost kl 3, start kl 5: En drøy times svømming, 6 timer sykkel og nesten 5 timers løp? - håper det kan gå så fort.....

1 kommentar:

  1. Hei Alfred!

    Lykke til på lørdag, og ikke minst, ha det gøy! Bli hyppig sjekk av oppdateringene på Nxtri sine sider for å se hvordan det går med dere.

    SvarSlett