2. mars 2012

Februar status

Published with Blogger-droid v2.0.2

I vinterferien bodde vi ute i ørkenen, en god dags kamelreise utenfor Kairo. (Eller 2 timer med bil :-)

Med vinterferien og noe jobbreiser ble det heller ikke i februar de helt store treningsvolumene. Nå har jeg heller aldri satt likhettegn mellom stort volum og god trening, treningsutbyttet av mine drøyt 47timer (+ styrke), fordelt på 30 sykkel, 13 løp, 4.5 svøm og 1 ski har vært bra.

Løpingen går stadig framover, sykkelformen er konstant bra og farten i bassenget er heller ikke verst. Og når vekta kryper gradvis nedover blir konklusjonen at jeg er i rute fram til IM Lanzarote 19. mai.

Det vil fortsatt bli variable uker pga jobbreiser. Jeg velger å fokusere på det positive med det - har sjelden vondt av en roligere treningsuke innimellom. (Og så har jeg en god jobb med trivelige kollegaer :-)

2 kommentarer:

  1. Træning æ heldigvis ikkje alt... Eg skulle gjønne hatt ei nått hel to i ørkenen, mæ kamel som selskap...
    Høss mange timar he du i månaden, når du sjølv skø sei du he hatt stort treningsvolum?

    SvarSlett
  2. Nå betyr jo ikke volum så masse, og jeg lager ikke treningsplaner eller skriver treningsdagbok (hvis en ikke kaller denne bloggen for treningsdagbok).
    Da jeg gjerne trener litt over 10 timer i en middels uke, blir 15 timer mye for meg. Og en hel måned med høyt volum er 60timer eller mer.

    Men igjen, RIKTIG intensitet, og trening tilpasset hverdagen er mye viktigere enn høyt volum.

    SvarSlett