10. september 2014

Pakket og klar

Søndag står jeg på stranden i Wales, klar for IM Wales, 3860m svømming i havet - en liten løpetur til skiftesonen - 180km sykkel i en svørt kupert løype - 42.2km løp opp og ned.

Forberedelsene har gått etter planen, har fått trent bra, holdt meg frisk (bortsett fra noe smårusk de siste ukene), de siste løp indikerer bra kapasitet.

Målet er klart - bedre plassering enn i fjor.
Er selvsagt ikke lett å vite, det er nytt løp med nye (og yngre) konkurrenter, så selv om jeg gjør det bedre kan jeg ikke vite om det er kommet 3 enda bedre konkurrenter med i år. I fjor var 4.plassen i klassen min en opptur grunnet mye sykdom og skader - i år er det bare pallen som teller. Men alt kan skje - det er ikke mye som skal skje før jeg faller 10 plasser ned, og ingen selvfølge at jeg slår minst 130 av 132 konkurrenter.

Jeg går uansett på med optimisme og glede, satser på en artig dag hvor jeg får presset ut alt som bor i meg, så får vi se etterpå hva det holder til.

Løpet starter kl 8 norsk tid søndag, og jeg vil bruke over 10 1/2 time i denne løypa. (Gikk rett over 11 i fjor). Hvis noen vil følge med, så vil det bli oppdateringer på www.ironman.com - gå inn på "live", "IM Wales" og "Athlete tracker". Er normalt søk på etternavn, startnummer (1984) og en kan følge med klassen min (m50-54). Vil nok ligge noe bak etter svømmingen, men går løpet bra skal jeg kunne sykle meg opp mot teten. Er langt bedre forberedt på løpingen i år, så jeg bør kunne holde noenlunde unna.

Men alt kan skje - det er det som er så spennende med denne idretten. Jag skal i hvert fall gjøre mitt...

3 kommentarer:

  1. Lykke til, Alfred. Fulgte med løpende i fjor og skal gjøre det igjen i år. Så vidt jeg husker, lå du an ti Kona plass etter syklingen, men fikk problemer med løpet. Men i år er du tydeligvis bedre forberedt og skadefri (?). Det går veien, gi jernet.... Øyvind Rieck

    SvarSlett
  2. Lykke til Alfred! Håper alt klaffer og at du får en fin tur. Følger med og heier!

    SvarSlett
  3. Mye bra grunnlag er lagt :) Stå på! Husk at vi heier og følger med :)

    SvarSlett