11. september 2014

Wales

Tenby er en fin liten by. Etter flytur til London og 4timers kjøring var jeg framme, tidlig nok til å rekke en kort sykkeltur for å få mykt opp stive kjøre-bein. Med 15min massasje etterpå kjennes det topp.

Mange spør om hva jeg spiser og hvordan jeg trener siste uken før løp.
- Jeg spiser normalt, litt mindre enn vanlig siden jeg trener mindre. Siste 1 1/2 døgn litt ekstra karbohydrater (brød/poteter/ris) og nok drikke. Kutter ut mat med mye fiber og tungt fordøyelige ting dagen før. Frokost med et par brødskiver før løpet. Mer spesielt er det ikke.

Trening:
- Mandag en kort sykkeløkt med harde intervaller.
- Onsdag kort løping med høy intensitet.
- Lørdag (dagen før) kort, intensiv sykkeløkt (3×3min).
Da er kroppen skjerpet og uthvilt.
Innimellom en del rolig sykling og et par svømmeøkter. Vil totalt ha ca 9timer trening denne uka, men det er de korte, harde øktene som er viktigst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar