7. juni 2009

Den lengste treningsuken


Bakkene opp til Skykula på 906 m.o.h. er lange (for ordens skyld, jeg tok bildet på veien ned - stopper selvsagt ikke på veien oppover:-)

Den siste virkelig lange og tøffe treningsuken (over 18t trening) er over, fremover blir det gradvis mindre mengde for å være oppladet til Nice. Det var riktignok mer timer i den uken jeg var i Telemark, denne uken er mer komplett med 3 gode løpeøkter og 2 svømmeøkter i tillegg til syklingen.

Bildet er fra søndagens tur; først 1 time flatt (hvor jeg kjørte 30 min på terskel), så 1 time klatring opp til Skykula, deretter ned og hjm, igjen med 30min på terskel. Var sliten i beina da jeg startet, men det løsnet etter hvert og gikk fort...

Forøvrig en max treningsuke, hvor jeg også har fått 3 gode løpeøkter, også løpingen går bra. Og årets to første svømmeturer ute, deilig å slippe klor...

Ukens trening
Mandag 5t15min sykkel, inkl 2 ganger opp til Giljastølen (5km oppover og opp til Hunnedalen (800moh). 35 min svøm UTE, den første turen gikk fint og fort.
Tirsdag sykkel til/fra jobb, sone 1-2. Løp 2t sone 1-2, slitne bein, 4.40 fart.
Onsdag 40min svøm, intervaller ute (var sliten i armene)
Torsdag terskel o/Kverneland til jobb, rolig hjem. Løp: Kortintervaller, totalt 1 time inkl oppvarming og nedkjøring.
Fredag rolig sykling til jobb
Lørdag løp – tempodrag: 52min i 4.10 fart + oppvarming/nedkjøring. Funket overraskende fint.
Søndag litt under 4 t sykkel derav 30min drag terskeldrag, 1t bakke opp til Skykula, 30min terskeldrag drag hjem

Jevnt slitne bein, men kroppen funker fint og jeg kan holde bra intensitet og fart.
Totalt 13 sykkel, 4løp og 1t15min svømming: over 18 timer.
Alt i rute!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar