9. september 2013

Ironman Wales er over

Etter en flott konkurransedag er jeg nå på hjemtur.

Svømming:
Med minimal svømmetrening bør jeg ikke forvente for mye, men jeg har rutine og vet å plassere meg riktig. Kom i opp av vannet uten å ha slitt, med bedre resultat enn noengang, nr 285 av alle 1700 og høyt oppe i klassen min.

Sykling:
På sykkel har jeg trent, og var nitid forberedt på alle bakkene opp og ned, den grove asfalten, de kalde regnbøygene og omtrent alt klaffet. Holdt bra fart ned de glatte, bratte og svingete bakkene uten å risikere noe, og hold trykket oppe - roet litt ned mot slutten, løping gjenstår.
I noen av motbakkene, også den på 16% vat det så glatt at jeg spant oppover - antar det var like glatt i utforbakkene.
Var fantastisk å komme til et nesten tomt vekslingsområde - ingen andre sykler foran meg i mitt område. Den 45 beste sykkeltiden av alle (inkl mange proffer), og jeg ledet klassen min.

Løping:
Selv om jeg selvsagt var optimistisk før start fikk jeg raskt kjenne realitetene: Jeg er ikke trent for rask marathon - sykdom og skader har gjort sitt. Og løypa var knallhard, opp og ned.
Ble dermed tatt igjen av 3 stk i min klasse, 4. plass er uansett langt over forventningene, tross alt slo jeg 99. (Og hadde faktisk 4. beste løp i klassen - ca 280 foran meg totalt).

Med tre plasser til VM på Hawaii blir det dermed ingen tur der neste år, men det var egentlig ikke realistisk.  Jeg hadde en kjempedag hvor jeg koste meg underveis (og sleit skikkelig på løpingen -det gjorde vondt). Fikk ut det jeg var god for, nå er jeg klar for mer løpetrening til vinteren,  så får vi se til neste år :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar