1. september 2013

Snart pakket og klart

Etter en flott høst kom regnet i dag. Og det er greit, trenger noen timer for å pakke alt til IM Wales. Det tar noe tid: Sykkelen skal pakkes forsvarlig i kofferten, det skal med nødvendige reservedeler og verktøy, tøy og utstyr til svømming, sykling og løping, ernæring til løpet, tøy og utstyr til trening dagene før + det andre tar med av klær etc på tur. Med varierende værvarsel med både regn og fint vær, kreves det litt av hvert. Og jeg vil ha med alt jeg kan få bruk for, blier stressende å løpe rundt rett før løpet for å få tak i ting...
Jeg reiser onsdag morgen, og mandag-tirsdag forventes å bli travle på jobben, derfor pakkes det i dag.
- Sykkelkofferten er pakket, og det meste av andre ting er funnet fram - bare noen småting jeg ikke er klar med.

Ellers har også denne treningsuken gått omtrent etter planen - litt forsiktig nedtrapping, mindre volum og bra intensitet:

- Man: 30min løp, opp mot terskel. 1t sykkel m/3*12min terskel
- Tir: Rolig sykkel til jobb, litt hardere hjem. 30min svøm
- Ons: 75min løp, rask langtur
- Tor: 30min svøm
- Fre: 1t løp m/35min i terskelfart. 1t rolig sykkel
- Lør: 3*15min terskel på sykkel + 5 min litt over
- Søn: 30min svøm

Totalt blir det ca 3t løp, nesten 5t sykkel og 1.5t svømming - litt under 10 timer totalt. Har en bra følelse om dagen - det glir bra i alle disipliner. Nå er det en uke til IM Wales - og jeg kan ikke gjøre mer for å bli bedre. Noen korte og intense økter for "å spisse", samt mye hvile er resepten nå.

Tidligere år har jeg kjørt mer markert periodisering, vanvittig mye og tungt 6-4uker før, og så gradvis nedtrapping. I en sesong med sykdom og skadeproblemer valgte jeg å kjøre litt jevnere, har passet på å ikke kjøre hardere enn kroppen tåler, det gjør også at jeg kan ha flere kvalitetsøkter tett innpå løpet. Tror det var riktig nå - men fasiten får vi ikke før neste søndag.

Da jeg vet at flere følger ekstra med nærmere løpet, vil det komme et par nye innlegg her til uken.

1 kommentar:

  1. Krysser fingrene for deg Alfred. God reise og Lykke til.

    Geir

    SvarSlett