1. oktober 2009

Fortsatt litt sliten, men det går fort

Er tung i beina, har ikke det store overskuddet, går dog bedre dag for dag. Og med to reisedager (søndag-mandag) og en rolig neste uke skal overskuddet være på plass.

Hadde en oppmuntrende løpeøkt i kveld: Oppvarming, deretter 5 stk 1000m drag med 2.30min pause. Gitt mye fortere enn forventet, jevn fart på 3.26min pr 1000m - ikke langt fra det raskeste jeg har løpt på trening. (Og det i kaldt vær med mye klær.)
Noen undrer kanskje på hva farten på 1km drag betyr for meg som skal løpe 42km - etter 7 timers svømming og sykling. Farten er jo mye lavere under IM. Min erfaring viser faktisk en klar sammenheng, for å være i stand til å løpe "fort" i IM må jeg ha en god "toppfart". Går nok mye på teknikk, når teknikken sitter kan jeg løpe fort - og tilsvarende kan jeg løpe helt uanstrengt i det "rolige" tempoet jeg starter i under en IM.

Ukens trening:
Mandag rolig sykkel til jobb, litt hardere (15min på terskel) hjem. Litt sliten i beina. 1t svømming, gikk fort, på kvelden. (Dopinngkontrollen "stjal" de første 15min.)
Tirsdag rolig sykkel til jobb, deretter 30min løping, hvor 18min gikk fort. Rolig sykkel hjem, skiftet over til konkurransesykkelen hvoor jeg kjørte langintervaller, 3*10km (ca 15-17minutter). Beina føltes slitne, men farten var høy.
Onsdag rolig sykkel til/fra jobb.
Torsdag sykkel om Kvernaland, høyt tempo (terskel) til jobb, rolig hjem. Løping 5*1000m om kvelden. (Med oppvarming og nedkjøring ble det 1 time løp)
Fredag blirdet rolig sykling til/fra jobb.
Og siste økt før avreise til Hawaii planlegges lørdag, 1 timme løp i høyt tempo (4min/km).
Det vil bli 9t sykkel, 1t svøm og 2.30 time løp, mye med bra intensitet, totalt 12t 30min.
Neste uke blir det lite treninng, dog en del morgensvømming, noe sykkel og et par løpeøkter før VM på lørdag 10. oktober.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar