2. mai 2010

Nå kan jeg ikke trene meg bedre

3 uker før IM Lanzarote er det for sent å trene opp mer styrke, utholdenhet etc. Nå gjelder det å fremskaffe overskudd og det lille ekstra. Har nå fått sovet OK 2 netter på rad - fint at ribbeina ikke stjeler nattesøvn hver natt. Treningsbelastningen skal reduseres; men fortsatt skal jeg ha flere intensive økter for å spisse formen.

Spørsmålet er om det er godt nok:
- Svømmmingen har fungert bra i vinter; fått et lite stopp nå etter ulykken, men tror jeg vil være i stand til å svømme opp mot mitt beste.
- På sykkelen funker det bra, masse effektiv trening hele vinteren og våren gir resultater, tror jeg er sterkere enn noengang.
- Løpingen er usikkerhetsmomentet; vinteren har vært preget av skader - og det er løpingen som har lidd mest av ribbbeinsbruddet. Heldigvis blir ikke 12års trening visket bort pga 12 dårlige uker. Tror ikke jeg gjør mit beste løp, men trenger ikke tape så veldig mye tid.

Oppsummert tror jeg at det kan gå bra.

Har hatt en røff treningsuke:
- Mandag rolig sykkel til/fra jobb (sliten etter helgens trening), og en håpløs svømming med mye vondt på kvelden - gav meg fort.
- Tirsdag sykling påå terskel til/fra jobb + 2*15min terskel etterpå. Dessuten 30min rolig løp.
- Onsdag rolig sykkel til/fra jobb.
- Torsdag litt tempo til jobb, rolig hjem. Deretter duathlon (se forrige innlegg)
- Fredag rolig sykkel til/fra jobb.
- Lørdag 1t løp og 3.15t sykkel (var fortsatt kjørt, tempoet var lavt)
- Søndag 3t15min sykkel i stort tempo m/flere terskeldrag (og litt over) - funket svært bra - og er kjempesliten nå.
Og det kan jeg være etter en uke med over 21t trening, fordelt på 17.30 sykkel, 0.30 svøm og 2.45løp. - Mye av dette med høy intensitet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar